۱۳۹۰/۱۰/۲۹

رضا پهلوی به وعده ای که داده بود عمل نمود،ارسال پیش نویس شکایت از علی خامنه ای به شورای امنیت


روزنامه اکسپرس در مقاله ای جزییات و انتشار طرح شکایت از خامنه ای  توسط  رضا پهلوی به شورای امنیت را منتشر نمود

 رضا پهلوی طی‌ یک نامه و گزارشی کامل ،از شورای امنیت سازمان ملل متحد ،در دادگاه کیفری ،خواستارِ برپایی دادگاهی‌  جنایی برای رهبر معظم انقلاب ،آیت الله خامنه‌ای است.
رضا پهلوی که در دسامبر گذشته ،از چنین نامه‌ای گفته بود ،امروز طی‌ گزارشی کامل از جنایت بشری , نقض مستمرِ حقوق بشر رژیم ایران و ارسال آن به تمام اعضای شورای امنیت ، به عهدش وفا کرد.
به دنبال ارسال این مدارک ، سران   دولت‌های مربوطه ،از جمله نیکولا سارکوزی ، خبر گزاری‌های ویژه اکسپرس و فرانس اینفو را فرا خواندند .
آقای پهلوی ،طبقِ ماده هفتم اساس نامه رم ،خواستارِ   یک بازجویی ویژه برای  شخص خامنه‌ای و جنایت ضدِ بشریش  ، می‌باشد .
همچنین ، در این نامه به تقلبی که در انتخابات احمدی نژاد  صورت گرفت ،اشاره شده و باز هم شخص خامنه‌ای را به عنوان قدرتِ اول در سیستم ساختاری رژیم ایران ،مسولِ تمام جنایت و مسائل اتفاق افتاده معرفی‌ کرده است.
از آنجایی که  ایران اساس نامه روم ، که هول مسائل جنایی بشری است  را , امضا نکرده ، بنابر این طبقِ حالت معمول نمی‌توان شکایت کرد. اما این امکان  هست که  گروهی ، حزبی و یا فردی با گزارشی مستند از دادستان , خواستار انجام یک بازجویی ویژه باشند . در این حالت ،حوزه  قضایی دادگاه جنایی ،با وضعیتی روبرو میشود که جزوِ اساسنامه رم نیست. درست مثل آنچه که در ساحل عاج و لیبی‌ اتفاق افتاد.
 '''   نه با  یک ماهیت سیاسی ، بلکه عملی‌ کاملا قضا‌یی  ''''
رضا پهلوی که بیش  از ۳۳ سال در تبعید به سر میبرد ، تمام وقتش را بین پاریس و واشنگتن میگذراند . او که جایگاهِ سیاسی ویژه و بسیار مخصوصی در کشورش داشته است هنوز پس از این همه سال  صدایش برای خارجیان اهمیت دارد.
رضا پهلوی این گزارش ۴۱ صفحه ای ، با عنوان  ''جنایت ضدِ بشری در ایران'' را به همراه عده‌ای  از هم میهناناش , پروژه آزادی خواهی ,‌ مینامد.
 از سرتاسر کشور , ایرانیان زیادی ، به رضا پهلوی و تیمش در  جمع آوری اطلاعات و نام قربانیان کمک کرده اند .
رضا پهلوی و تیمش اعلام کردند که گزارش کامل تر دیگری با شواهد بیشتری در دست تهیه می‌باشد که در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
از نظر تئوری هیچ مانعی برای در خواست آنان وجود ندارد ، اعضای شورا مثلِ  حالت مثلِ لیبی‌ یا ساحل عاج عمل خواهند کرد .
این گزارش حاصل کاری تیمی است از رضا پهلوی،وکلایش ،مدافعان حقوق بشر،و عده‌ای از هموطنانش . که در ابتدای این گزارش به حوادث انتخابات پر سرو صدای ۲۰۰۹ و تظاهرات میلیونی پس از آن میپردازد و پس از آن نویسندگان این گزارش لیستی طولانی از تمام وقایع جنایی، دستگیریها ،شکنجه ها و  صحنه‌های قتل تهیه دیده اند. بیش از ده‌ها مورد ذکر شده و نامِ تمام قربانیان کاملا مشخص آماده است.
در این گزارش شاهد این نیز هستیم که نظام اسلامی از تجاوز جنسی‌ در زندان‌ها به عنوان شکنجه  استفاده می‌کند 
آقای امانوئل داود ،وکیل فرانسوی رضا پهلوی ،می‌ گوید : این گزارشی سیاسی نیست  , جنایی / قضایی  است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر