۱۳۹۰/۰۶/۱۶

تقاضاي ايران براي انتقال میلیاردها دلار به جزیره مالت و گزارش مقامات مالت به امریکا

بر اساس يك سند جديد منتشره از سوي سايت ويكي ليكس ايران تمايل داشته است تا ميليارد ها يورو در بانك هاي مالت سرمايه گذاري كند، اما رييس ستاد وزارت اقتصاد مالت جلوي اين كار را گرفته است.
جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده است.
به گزارش عصر ايران بر اساس سند منتشره سفارت آمريكا در مالت كه وب سايت ويكي ليكس آن را منتشر كرده سفير آمريكا در مالت در گزارشي به وزارت خارجه اين كشور مي نويسد كه رييس ستاد وزارت اقتصاد مالت در تلاش هاي آمريكا براي جلوگيري از انتقال پول هاي ايران به بانك هاي مالت كمك شاياني كرده است.مالت
جيسون ديويس سفير آمريكا در مالت مي نويسد : “آلان كاروانا” رييس ستاد وزارت اقتصاد مالت در تلاش هاي ما براي جلوگيري از استفاده ايران از سيستم بانكي مالت موثر بوده است.
سفير آمريكا در گزارش خود مي افزايد :‌ سفير ايران در فرانسه به سفير مالت در فرانسه مي گويد كه كشورش مايل است در بانك هاي مالت ميليارد ها يورو سرمايه گذاري كند.
بر اساس اين گزارش آلان كاروانا در جريان يك ملاقات با مقامات آمريكايي اي ميل سفير كشورش در فرانسه را در اختيار مقامات آمريكايي قرار مي دهد.
كاروانا به مقامات آمريكايي از قول سفير كشورش در مالت مي گويد :‌ من در قبال درخواست سفير ايران در فرانسه براي سرمايه گذاري در مالت به او گفتم كه ما به تحريم هاي سازمان ملل و اتحاديه اروپا عليه ايران وفادار خواهيم بود . سفير ايران در پاسخ به من گفت كه تحريم ها مانعي نيست و ما هم اكنون با دولت فرانسه در اين زمينه مشغول رايزني هستيم تا از بانك هاي اين كشور استفاده كنيم .
سفير مالت در فرانسه مي افزايد :‌” سفير ايران مايل بود تا من اطلاعات بيشتري درباره قوانين سيستم بانكي مان در اختيار او قرار دهم . سفير ايران مي خواست بداند كه اگر ما به تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا پاي بند نباشيم ايران مايل است تا ميليارد ها يورو پول به بانك هاي ما منتقل كند .
سفير آمريكا در مالت در پايان گزارش خود به وزارت خارجه اين كشور مي نويسد كه بر اساس گفتگوهاي قبلي با كاروانا ، تقريبا مطمئن است كه دولت مالت اجازه نخواهد داد تا ايران ميليارد ها يورو پول به بانك هاي اين كشور منتقل كند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر