۱۳۹۰/۰۴/۱۶

افشاگری روزنامه لومند فرانسه در مورد کمکهای نظامی ایران به سرهنگ قذافی

روزنامه lemond فرانسه در مقاله ای با عنوان بازی ایران در این بحران در لیبی و سوریه  فاش ساخته که علی خامنه ای به همراه سپاه قدس و همراهانش و یک سری از فرماندهان ارشد این ارتش ایدئولوژیک دخالتهای نظامی و ارسال نیرو و سلاح را به این کشورها را در برنامه های خود دارد و ایران را محور شرارت و تضعیف غرب و ناتو در مقابله با دولتهای مذکورمعرفی نموده.

مداخله نظامی و اتحاد محرمانه بین ایران و معمر قذافی.موردی که محافل اطلاعاتی غرب ان را ترس ایران از پیروزی عملیات اروپا و امریکا در شمال افریقا دانست و سعی بر ان دارد که ترابلس  را برای این نیروها به یک باتلاق تبدیل کند وزمان مقاومت نیروهای قذافی را بالا ببرد.
ایران به دنبال تحولات در جهان عرب نقش مهمی را در تضعیف غرب در شرق خاورمیانه داشته است و جامعه بین المللی را بر سر برنامه هسته ای خود منحرف کرده است.
بر اساس تجزیه و تحلیلها علی خامنه ای طبق دستوری نیروهای سپاه پاسداران را مسئول کمک نظامی به سرهنگ قذافی نموده تا در برابر فرانسه و امریکا و بریتانیا و هم پیمانهای انان ایستادگی کنند.
این برنامه شامل انتقال سلاح از جمله زمین به زمین،زمین به هوا وهمچنین نارنجک انداز میشود که در مقابل نیروهای مخالف دولت معمر قذافی استفاده میشود.
در این مقاله اشاره شده که میگویند انتقال سلاحها از طریق صد نفر از عوامل سپاه پاسداران مستقر در سودان و الجزایر و مصر انجام شده وبه لیبی انتقال یافته است.
با توجه به این نسخه حسین طائب رئیس اطلاعات سپاه پاسداران ایران در طرابلس پایتحت لیبی یک تیم کوچک از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را تحت اختیار خود دارد که ماموریت انها اموزش نظارت و ارائه اطلاعات و کنترل تلفنها وارتباطات به نیروهای معمر قذافی است است.
 کمک ایران به دولت سوریه برای سرکوب مخالفین و تهران را میدان شورش و افزایش تضاد بین ایران شیعه و عربستان سنی معرفی نموده که دخالتهای ایران در بحرین و کمک به شیعیان ان کشور در مقابله با دولت حاکم نیز از اقدامات جمهوری اسلامی ایران یاد شده است.
همچنین مورد مهم اشاره شده در این مقاله به استراتژی علی خامنه ای در این مورد است که با ادامه مقابله نیروهای قذافی در مقابل ناتو و همپیمانانش،دیدگاه تمام دنیا به تماشای این تئاتر معطوف شده و جنایتهای دولت سوریه به کمک جمهوری اسلامی ایران در حاشیه قرار گرفته و توجه کمتری از جوامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشر به این امر مهم شده است.
و در اخر برخورد ایران با قذافی تناقص دارد   چون به  گونه ای روابط بین انها نفرت انگیز بوده بعد از جریان ادم ربایی امام موسی صدر روحانی شیعه در لبنان که ایران دولت لیبی را مسئول این ادم ربایی و مفقود شدن ان  روحانی کاریزماتیک میداند.
البته این حمایتهای سید علی خامنه ای و همفکرانش به طور پنهانی موجب اختلافاتی بین اجمدی نژاد و خامنه ای شده است.
ایران برای نجات قذافی که هیچ گونه پیوند درونی با ان ندارد، موجب مزاحمتهایی برای غرب شده است  در صورتی که برای نیروهای امریکایی در افغانستان هم اینگونه مزاحمتها و دخالتها را با ارسال سلاح و مواد منفجره برای نیروهای طالبان اقبات کرده است.
لینک مربوط به روزنامهlemond
http://www.lemonde.fr/proche-orient/article/2011/07/05/le-jeu-de-l-iran-dans-les-crises-en-libye-et-en-syrie_1544919_3218.html#ens_id=1481986
ترجمه؛شهرام متجدد

۲ نظر:

  1. دوستان محترم لطفا کمی هم از میرحسین و کروبی در بالاترین یادی کنید حتی خبر بد وضعیت جسمی میرحسین برای شما عادی بود شما بالاترینی ها چرا از 2 مردی که در مسیر مردم حرکت کردند و اولین کسانی مشت محکمی بر دهان ولایت دیکتاتوری زدند یادی نمی کنید چرا از 2 مردی که جنبش سبز را به وجود آوردند یادی نمی کنید. حالا که بعد از 30 سال 2 نفر واقعا در کنار مردم ایستاد باید در حصر خانگی اش فراموش شود تــــا دیـــگر هیــچ کس هوس میرحسین یا کروبی شدن نکــنـد . میـــرحسین و کروبی هم فرامــوش شدند حتی ســـایــت کلمه هم بعد از مدتها یادش افتاد کسی به نام میرحسین ، بر دهان دیکتاتورهای جمهوری اسلامی مشــت محکمی زد و مردم را به امتیازات دولتی ترجیح داد.
    حالا دیگه همه می دانند کوبیدن مشت بر دهان دیــکــتــاتــور عاقبتی جز حصر خانگی و فراموشی مردم ندارد پس در انتظار حمایتی نباشیم

    پاسخحذف
  2. من با بخشی از پیشنهاد شما موافقم اما ایا با وجود رسانه ها و رادیو تلوزیون 24 ساعته که کاملا در طول شبانه روز در خدمت ایشان هست کافی نیست؟

    پاسخحذف