۱۳۹۱/۰۲/۰۹

رضا پهلوی؛تمامیت ارضی ایران برای ما ملت ایران، اصلی مسلم و انکار ناپذیر است.





شاهزاده رضا پهلوی بار ارسال یک بیانیه پیام خود را با صراحت به ملت ایران رساند و به اصلی مهم و انکار ناپذیر که همان 
تمامیت ارضی ایران است اشاره نمود.
در طی این چند سال بعد از اشوب انقلاب اسلامی ایران بارها شاهد کشمکش ها  و مشکلات بسیاری بر سر جزایر سه گانه تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی،با امارت متحده عربی بوده ایم و هر از گاهی این مورد در صدر اخبار ایران و کشورهای حوضه خلیج فارس و حتی کشورهای غربی قرار میگیرد ! اما اینبار جمهوری اسلامی صراحتا تهدید به جنگ و برخورد نظامی نموده که در نوع خود بی سابقه است و میتوان ان را ترفند جمهوری اسلامی برای بقای بیشتر دانست.
رضا پهلوی در این بیانیه به خوبی یاد اور شده که  در سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰) قبل از استقلال امارات متحده عربی، دولت ایران موفق شد، براساس تفاهم نامه ۱۹۷۱ (۱۳۵۰)، اختلاف دولت شاهنشاهی وقت ایران با دادن امتیازاتی در جزیره ابوموسی با حکومت شارجه را حل نماید و به این طریق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه روز ۳۰ نوامبر ۱۹۷۱ (۹ آذر ماه ۱۳۵۰) تثبیت و نیروهای نظامی ایران در جزیره ابوموسی پیاده و مورد استقبال برادر حاکم شارجه قرار گرفتند،اما پس از برقراری  نظام جمهوری اسلامی و با در پیش گرفتن سیاست های نابخردانه و اشوب گر و سرکوب گر و نداشتن تجربه سردمداران نظام  در مقوله دیپلماسی اعراب منظقه به خود اجازه دخالت داده اند و به تقابل در برابر ایران برخواستند و این  خود یکی از دلایل به انزوا کشیدن کشورمان در مجامع بین المللی شده است.
در این بیانیه روی سخن شاهزاده رضا پهلوی با ملت ایران است و حفظ تمامیت ارضی را اصلی مسلم و انکار ناپذیر دانست و اینکه از طریق مذاکره و اتخاذ سیاست های صلح جویانه مشکلات را بر طرف کرد و این مهم  با ایجاد یک حکومت ملی و با درایت که از طرف تمامی ملت ایران مشروعیت داشته باشد،عملی خواهد شد.
همچنین در مورد حاکمان ایران معتقد است که انها برای انحراف اذهان ملت ستمدیده ایران،با مظلوم نمایی و تظاهر به ملی گرایی  و اتخاذ سیاست های ماجراجویانه در امور کشورهای همجوار دخالت نموده و همچنین با تحریک امارات متحده عربی و جامعه عرب،مرتکب اقداماتی می شود که ایران را به استانه جنگ و خطر سوق میدهد.همانطور که بنیان گذار این رژیم غیر بشری جنگ را موهبت خداوند می دانست و رهبران کنونی هم در همان راه خمینی قدم بر میدارند و از همان سیاست پیروی خواهند کرد...
شاهزاده از ملت ایران تقاضا نموده که هوشیار باشیم که جمهوری اسلامی برای تمامیت عرضی  و وحدت ملی ایرانیان  یک خطر جدی به حساب می اید، زیرا از لحاظ حقوقی مالکیت  "تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی" غیر قابل انکار و بلا منازع است.
جنبش نافرمانی مدنی هدف پایدار و کار ساز شاهزاده رضا پهلوی برای مقابله با این رژیم اشغالگر است و از همه بخشهای جامعه خصوصا نیروهای مسلح درخواست نموده دست در دست ملت ایران بگذارید و از بروز یک فاجعه نظامی و ترفند رژیم برای بقای بیشتر که با ایجاد جنگ و اشوب است، جلوگیری نمایید.
ایشان به عنوان یک ایرانی از همه نیروهای سیاسی و مدنی چه در داخل و چه در خارج از ایران دعوت نموده که با ایجاد همبستگی و اتحاد،پیرامون یک هدف واحد که همان «حفظ تمامیت عرضی و یکپارچگی ایران است» به پاخیزید و کشورمان ایران را یکبار دیگر از گزند این توطئه رژیم نجات دهید.



۱۳۹۱/۰۱/۲۲

رضا پهلوی در شبکه 10 اسراییل؛به جای بمباران تاسیسات هسته ای به اپوزیسیون ایران کمک کند

رضا پهلوی بر موضع خود استوار است و این بار دیگر صدای اعتراض خود را به مخالفت با  بمباران نیروگاهای اتمی ایران شروع جنگ  در تلوزیون شبکه 10 اسراییل اعلام نمود.


پیام شاهزاده رضا پهلوی به مردم اسراییل در تلوزیون اسراییل؛ ما همان فرزندان کورش ( کوروشی که هزاران برده یهودی را از بابل نجات داد و به آنان کمک کرد تا بتوانند معابد خود را بسازند) و ما فرندان ملکه استر، ملکه یهودی پارسی، در این شرایط از شما کمک میخواهیم. پاسخ شما چیست؟ کشور ما را بمباران میکنید یا به ما کمک میکنید؟

رضا پهلوی از اسراییل خواست که بجای بمباران کشور ایران و تاسیسات اتمی آن، به حمایت از اپوزیسیون برخیزد. رضا پهلوی در مصاحبه با کانال ده اسراییل گفت که این کشور باید توانمندیهای تکنولوژیک، مالی و غیره اش را در راستای حمایت از اپوزیسیون ایران بکار گیرد و به مخالفان نظام و مخالفان حاکمان کنونی کمک کنند او این مطلب را در برنامه زنده درتلویزیون اسراییل میگود