۱۳۹۰/۱۲/۰۲

رضا پهلوی: در سایه جدایی دین از حکومت است که آزادی و احترام پیروان همه ادیان حفظ می‌ شود


در دفاع از حقوق انسانی مهدی خزعلی و کشیش یوسف ندرخانی ،رضا پهلوی از هم میهنان خود خواسته که فریاد خود را به گوش جهانیان برسانیم و این مورد را وظیفه هر یک از ایرانیان دانست که از این راه بتوانیم اعتراض خود را به نقض حقوق اولیه زندانیان سیاسی و عقیدتی اعلام کنیم، که رژیم جمهوری اسلامی با استفاده از ابزاری به نام دین زندگی انسانها را ساقط میکند و حتی به خاطر عقاید دینی انها از طریق اعدام به ادامه حیات انها خاتمه میدهد.
رضا پهلوی که از بدو وجود جمهوری اسلامی و شروع فعالیتهای سیاسی خود بر علیه حکومت مذهبی ولایت فقیهه،خواهان سرنگونی این نظام بوده و جدایی دین از حکومت را تنها را ه رسیدن به دموکراسی در حکومت اینده ایرانیان دانسته و این مورد را بارها اشاره نموده که تجربه سیاه این حکومت دینی بر همگان ثابت نموده است که برای دستیابی به یک حاکمیت دموکراتیک، در کشورمان ایران، که پیروان ادیان و باورهای گوناگون از دیرگاه در کنار هم همزیستی مسالمت آمیز داشته اند، اصل اساسی جدایی نهاد دین از نهاد حکومت می باشد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۵

در رابطه با سالگرد محمد مختاری؛انهایی که در رکاب ولایت فقیهه هستند شرافت خود را هم زیر سئوال بردند


قرار بود مراسم سالگرد محمد مختاری امروز در یکی از مساجد تهران برگزار شود که وزارت اطلاعات به پدر محمد اعلام می کنند که هیچ مجوزی برای برگزاری این مراسم ندارد...
باید به شرافت و انسانیت افرادی که در رکاب ولایت فقیهه خدمت میکنند شک کرد،زیرا کارشان به جایی رسیده که از کشته شدگان جنبش اعتراضی مردم حراس دارد و نکته درد اور این است که یک خانواده برای برگزاری مراسم سالگرد فرزندش باید منتظر مجوز قاتلان فرزند خود باشد.رژیمی که بعد از کشته شدن محمد مختاری سعی بر بسیجی نامیدن او کرد اما موفق به این عمل انزجار اور نشد، زیرا شواهد بسیاری بود که محمد مختاری یکی از چند میلیون جوانی هست که مخالف نظام جمهوری اسلامی هست که هم خود و هم دوستان و هموطنان خود را برای اعتراضهای خیابانی فرا میخواند که نمونه بارز ان فیسبوک محمد مختاری بود.
 محمد مختاری یکی از دو نفری است که در جریان اعتراضات خیابانی 25 بهمن درتهرانکشته شد. برادر محمد مختاری، پس از کشته شدن برادرش در25 بهمن 1389 در مصاحبه ای ،خطاب به نیروهای امنیتی گفت که: درد آور است که حتی تابوت برادرم را هم دزدیده اید...
محمد مختاریها همیشه زنده خواهند ماند و نامشان تا ابد در تاریخ مبارزه با استعمارگران مذهبی و ظالم ترین حکومت ضد ایرانی،نوشته خواهد شد.



۱۳۹۰/۱۱/۲۳

تاکید رضا پهلوی بر آرمان آزادی خواهی مردم در آستانه ۲۵ بهمن ماه



رضا پهلوی با انتشار نوشته کوتاهی در وبلاگ خود از آرمان آزادی خواهی مردم ایران حمایت کرد و فریاد آزادی را به یاد ما آورد. باشد که دست در دستان یکدیگر نجاتگر ایرانمان باشیم.

۱۳۹۰/۱۱/۲۲

اشک ریختن نادر طریقت کارگردان سینما در کنار پوری بنائی هنرپیشه محبوب سینمای ایران



نادر طریقت کارگردان فیلم درخشش در دومین اکران فیلم درخشش با اشک جلوی پای بانو پوری بنائی هنرپیشه سینمای ایران زانو زد و هر ۲ اشک ریختند!
گریه این کارگردان و زانو زدن در مقابل هنرپیشه محبوب ایرانیان که سالها برای سینمای ایران زحمت کشید معنای خاص خود را دارد که هر ایرانی با دیدن این صحنه میداند که چرا اشکهای این کارگردان را در اورده و اینکه سینمای ایران محروم است از هنرپیشگانی که خاک این حرفه را خوردند.
سینمای ایران که برای اکران هر فیلم، گاهی سالها پشت فیلتر می ماند و گاه با سانسور فیلمها کل مفهوم ان تغییر میکند. و حتی هنرپیشگان ان ممنوع تصویر میشوند شاید گریه این کارگردان چیزی جز این دردها نباشد که نمیتواند بگوید اما با جاری شدن اشکهایش معنی و مفهوم ان را بیان کرد....
و اشکهای پوری بنائی که نمایانگر بغضی که سالها از سانسور و اجهاف در حق سینمای ایران است.
 به امید آزادی ملت ایران و سینمای آزاد

۱۳۹۰/۱۱/۲۱

رضا پهلوی؛یک دادگستری مستقل میتواند از ایجاد یک نظام دیکتاتور جلوی گیری کند



ساعت ششم، برنامه‌ای هفتگی است که ساعت شش عصر هر جمعه به وقت ایران، با میزبانی و تهیه‌کنندگی نیوشا بقراطی به صورت زنده برگزار میشود که امروزبا حضور رضا پهلوی دنبال شد که به مسایل بسیار مهمی اشاره نمودند و ایشان به سئوالات شنوندگان پاسخ می گویند
رضا پهلوی در این برنامه در جواب سئوالی که عنوان شده بود که  چه عاملی میتواند از ایجاد یک نظام دیکتاتور جلویگیری کند؟
ایشان در جواب این سئوال قاطعانعه یکی از عوامل بازدارنده ایجاد یک نظام دیکتاتور را دادگستری مستقل دانست و یاد اور شد فقط یک سیستم مستقل در نظام دادخواهی یک کشور است که میتواند پایه های دموکراسی را نهادینه کند
برای جلوگیری از دیکتاتوری در آینده باید طوری جامعه مدنی برنامه ریزی شود که قوه قضاییه مستقل داشته باشد و قدرت تقسیم شود

۱۳۹۰/۱۱/۱۳

پرسپولیس 10نفره استقلال را سرنگون کرد


پرسپولیس در هفتاد و چهارمین دربی در حالی که تا دقیقه 83 نتیجه دیدار را به ابی پوشان پایتخت واگذار کرده بود با وجود اخراج دقیقه 63 مهرداد اولادی توانست با بازی خوبی مهدوی کیا و هتریک ایمون زاید استقلال را به زانو در اورد و با نتیجه 3بر2 این دیدار را به نفع خود به پایان برساند.
در واقع حق پرسپولیس در این بازی باخت نبود با توجه به موقعیتهای فراوانی که این تیم در نیمه اول به دست اورد نتوانست انها ار تبدیل به گل کند اما در حالی که پرسپولیس تیم برتر میدان بود در دقیقه 31 استقلال با اشتباه علی کریمی به گل اول خود دست یافت و در ادامه اوایل نیمه دوم باز هم با اشتباه خط دفاعی پرسپولیس تیم استقلال به گل دوم دست یافت.
بازی که این دو تیم که دقایق خسته کننده ای را پشت سر میگذاشت و بیش از نصف تماشاگران پرسپولیس استادیوم را ترک کرده بودند با تعویضهای رویایی دنیزلی شکل دیگری به خود گرفت و در 7دقیقه پایانی بازی،زاید توانست مزد اعتماد دنیزلی را بدهد و میلیونها هوادار پرسپولیس را بعد از دو سال ناکامی شاد کند و مظلومی که منتظر یک لقب دیگر برای خود بود با این شکست هیچ حرفی برای گفتند نخواهد داشت با توجه به اینکه بازی هفته پیش را از تراکتور سازی تبریز به لطف داور نتیجه گرفته بودند به نظر می رسد استقلال شرایط بسیار سختی را در روزهای اینده در پیش رو خواهد داشت.
این شکست میتواند استقلال را به یک فروپاشی از لحاظ روحی نزدیک کند و در واقع شکست سنگین و سختی برای ابی های تهرانی خواهد بود...