۱۳۹۰/۰۶/۲۱

در راستای ایجاد وبلاگ شخصی و حضور در سایت بالاترین ،رضا پهلوی مانند یک شهروند معمولی خود را به هم میهنانش نزدیک میکند

شاهزاده رضا پهلوی رفتار یک شهروند عادی را پیشه کرده و خود را از هر راهی به مردم و ارمانهای انها پیوند میزند و همگان به این پی برده ایم که ایشان در هدفشان مصمم هستند و جالب اینکه تا به امروز به شعارهایی که داده جامعه عمل پوشانده است.
میتوان گفت رضا پهلوی به درستی با قوانین دموکراسی  اشنا و پایبند  به ان است و در این مکتب پرورش یافته است در واقع تا به امروز همانطور عمل کرده که شعار داده بود و بارها به زبان اورده است و اینکه برای رسیدن به اتحاد خود را کاملا به گروهها و اشخاص حقیقی و غیر حقیقی نزدیک نموده است و رای برقراری ارتباط با اکثر فعالین سیاسی کوتاهی نکرده با توجه به بسیاری از مشکلات پیشرو و محدودیتهای موجود.
.او برای رساندن پیام خود به همه ایرانیان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده هر چند که تریبونهایی که میتوانند تاثیر گذار باشند و رسانه های فراگیر کمتر حاضر شده اند که پیام او را به ملت ایران برسانند.
پیامی که جز از برکناری  جمهوری اسلامی نیست و برقراری یک حکومت مردم سالار با اجرای رفراندوم توسط مردم ایران.
با توجه به اینکه منابعی از قبیل تارنمای ایشان برای دسترسی به اخبار در مورد ایشان وجود دارد اما ایشان  خود را به جمع وبلاگ نویسان ایرانی نیز اضافه نمودند و از امروز مطالب خود را در وبلاگ شخصی هم به نوشتار خواهند اورد.
وبلاگ شخصی شاهزاده رضا پهلوی
و  بسیار جالب اینکه رضا پهلوی از امروز به  سایت بالاترین  ورود کرده و مطالب خود را شخصا به این سایت ارسال مینماید.
نکته ای که مورد توجه میتواند باشد اینکه،در این سایت از همه اقشار مردم و احزاب و گروهها وجود دارد چه مخالف و چه موافق.انها میتوانند مستقیم با ایشان در ارتباط باشند که در نوع خود بسیار عالی و مورد احترام است. اینکه جنس رضا پهلوی از خود مردم است وروشی را که پیش گرفته به محبوبیت خود افزایش داده. او مخالفانش را هم قشری از مردم ایران میداند و از راه مصالحه و ارتباط مستقیم سعی کرده است اتحاد و همدلی را در ایرانیان به وجود اورد.
به امید انکه بتوانیم روزهای همبستگی و اتحاد بیشتر را با رضا پهلوی و همه کسانی که او را در این راه حمایت و کمک میکنند شاهد باشیم.

۱۳۹۰/۰۶/۱۷

دیدار موسوی با خانواده و نفی انتخابات اینده در جمهوری اسلامی مهم است یا قیام مردم ارومیه و تبریز ؟



اینکه مردم ارومیه و تبریز اتش قیام را بر علیه رژیم شعله ور کردند و چند روزی است که اذری زبانهای کشورمان در خیابانهای ارومیه و تبریز با نیروهای سرکوبگر رژیم در گیر هستند، انها بیش از هر زمانی به اطلاع رسانی و رساندن اخبار مربوطه به دیگر هموطنان خود نیازمند هستند و اینکه در مورد فراخوانی که از دل مردم ارومیه و تبریز به تمامی ایرانیان سراسر جهان اعلام شده بتوانیم به یک هماهنگی برسیم که بتوانیم در راه رسیدن به هدفمان از این موقعیت خوبی که هموطنان اذری ان را به نمایش گذاشته اند.  در طول تاریخ ایران همیشه ثابت شده که در دیار ستار خان و باقر خان شیر مردان و شیرزنانی هستند که به کشور و وطن خود ایران فکر کنند و نخواهند گذاشت که کشورشان ایران این گونه تاراج و غارت شود.اما برای رسیدن به این هدف در برابر این رژیم فاشیست اخوندی نیاز به کمک دیگر هموطنان خود چه در داخل و خارج از ایران دارند.حال چگونه میشود که یکباره میر حسین موسوی را به دیدار خانواده میفرستند و پیامی از ایشان مخابره میشود که تمام رسانه های صوتی و تصویری و نوشتاری را معطوف خود میکند؟
ایا مگر در این موقعیت حساس ما نیاز به ارسال پیام از جانب اقای موسوی برای شرکت در انتخابات داریم که ان را الم عثمان کردید؟
این ملت که هر گاه از هزینه ای که پرداخت میکند،میخواهد نتیجه بگیرد مردم را سرگرم و مشغول مواردی میکنند که نه اینکه مربوط نیست بلکه میتواند مانند زهر برای جنبش و قیام این ملت باشد.
مشکل در حال حاضر در ارومیه و تبریز حضور در انتخابات اینده نیست.ایا باید به انتخابات رژیم فاشیست فکر کرد؟ 
سالهاست که مردم در داخل ایران و فعالین سیاسی در خارج از ایران خود را همیشه با شرایط داخل ایران وقف داده اند یعنی هر نوع ایده و گفتاری که از برخی اصلاح طلبان به رسانه ها ارسال میشود ،را الگو قرار داده اند و این تک صدایی باعث زوال و عقب نشینی در مقابل رژیم و انفعال شده است.ایا وقت ان نیست بعد از سالها اطمینان که عمر امثال من جوان  و هم نسلهای من در بهترین دوران زندگی به خاطر بازیهای سیاسی و تغییر نفرات و در دست گرفتن قدرت در بین افراد داخل رژیم به یغما رفته است را تغییر دهیم؟ ایا وقت ان نیست که خواسته های خود را خود طلب کنیم و اینقدر از کسانی که راهرو خمینی جلاد هستند دوری نماییم؟
حال اینکه چرا و چگونه در این شرایط حساس باز هم باید در مورد انتخابات سال اینده تبلیغات شود و اینکه در این شرایط حساس نتوانیم هموطنان اذری زبانمان را حمایت کنیم بهتر است که در همان بی خبری بمانیم. چگونه اقای موسوی هیچ پیامی برای این قیام و درگیری مردم ارومیه و تبریز ندارد؟ ایا این احتمال وجود ندارد که درگیریهای ارومیه و تبریزاستارت و شروع یک قیام فراگیر، به سراسر ایران  شود؟ و اینکه این رژیم نابود و سرنگون گردد و دیگر نیازی به انتخابات نباشد.
ایا اینکه باز هم باید ملت اسیر بازیهای انتخاباتی و اینکه کدام کاندیدا بعد از انتخابات میخواهد انتن ماهواره را ازاد اعلام کند و اینکه قرار است ورود خانمها به استادیومها ازاد اعلام گردد؟!!!
متاسفانه در این شرایط حساس امیدوارم که همگی باهوش باشند،انهایی که خواهان سرنگونی نظام ولایت فقیه هستند خود را در راستای این بازیهای تبلیغاتی رژیم قرار ندهند.
و در اخر ما هم امیدواریم که جناب اقای موسوی از حبس خانگی ازاد شوند و دیدار ایشان با خانواده، اینگونه در این شرایط حساس که نیازمند حمایت همه جانبه از مردم ارومیه و تبریز هستیم،وارد حاشیه نکند و اصل خبر رسانی را معطوف به قیام اذری زبانان کشورمان کنیم.

۱۳۹۰/۰۶/۱۶

تقاضاي ايران براي انتقال میلیاردها دلار به جزیره مالت و گزارش مقامات مالت به امریکا

بر اساس يك سند جديد منتشره از سوي سايت ويكي ليكس ايران تمايل داشته است تا ميليارد ها يورو در بانك هاي مالت سرمايه گذاري كند، اما رييس ستاد وزارت اقتصاد مالت جلوي اين كار را گرفته است.
جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده است.
به گزارش عصر ايران بر اساس سند منتشره سفارت آمريكا در مالت كه وب سايت ويكي ليكس آن را منتشر كرده سفير آمريكا در مالت در گزارشي به وزارت خارجه اين كشور مي نويسد كه رييس ستاد وزارت اقتصاد مالت در تلاش هاي آمريكا براي جلوگيري از انتقال پول هاي ايران به بانك هاي مالت كمك شاياني كرده است.مالت
جيسون ديويس سفير آمريكا در مالت مي نويسد : “آلان كاروانا” رييس ستاد وزارت اقتصاد مالت در تلاش هاي ما براي جلوگيري از استفاده ايران از سيستم بانكي مالت موثر بوده است.
سفير آمريكا در گزارش خود مي افزايد :‌ سفير ايران در فرانسه به سفير مالت در فرانسه مي گويد كه كشورش مايل است در بانك هاي مالت ميليارد ها يورو سرمايه گذاري كند.
بر اساس اين گزارش آلان كاروانا در جريان يك ملاقات با مقامات آمريكايي اي ميل سفير كشورش در فرانسه را در اختيار مقامات آمريكايي قرار مي دهد.
كاروانا به مقامات آمريكايي از قول سفير كشورش در مالت مي گويد :‌ من در قبال درخواست سفير ايران در فرانسه براي سرمايه گذاري در مالت به او گفتم كه ما به تحريم هاي سازمان ملل و اتحاديه اروپا عليه ايران وفادار خواهيم بود . سفير ايران در پاسخ به من گفت كه تحريم ها مانعي نيست و ما هم اكنون با دولت فرانسه در اين زمينه مشغول رايزني هستيم تا از بانك هاي اين كشور استفاده كنيم .
سفير مالت در فرانسه مي افزايد :‌” سفير ايران مايل بود تا من اطلاعات بيشتري درباره قوانين سيستم بانكي مان در اختيار او قرار دهم . سفير ايران مي خواست بداند كه اگر ما به تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا پاي بند نباشيم ايران مايل است تا ميليارد ها يورو پول به بانك هاي ما منتقل كند .
سفير آمريكا در مالت در پايان گزارش خود به وزارت خارجه اين كشور مي نويسد كه بر اساس گفتگوهاي قبلي با كاروانا ، تقريبا مطمئن است كه دولت مالت اجازه نخواهد داد تا ايران ميليارد ها يورو پول به بانك هاي اين كشور منتقل كند .

۱۳۹۰/۰۶/۱۳

سکولاریزم و دموکراسی مهم ترین هدف رضا پهلوی





یکی از مهم ترین تفاوت های رضا پهلوی با سایر نیروهای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی این است که او به صراحت اعلام کرده آنچه برایش اهمیت درجه اول دارد محتوای نظام سیاسی آینده ایران است و نه شکل حکومت آینده.
رضا پهلوی بارها و بارها گفته است اگر در ایران یک جمهوری سکولار و دمکراتیک حاکم شود او به نود و نه درصد خواسته هایش رسیده است ولی من کمتر جمهوری خواهی را دیده ام که به صراحت اعلام کرده باشد اگر در ایران مردم به یک حکومت پادشاهی پارلمانی رای دادند جمهوری خواهان آن را می پذیرند.
مشکل اصلی اینجاست که نیروهای سیاسی مخالف رضا پهلوی به شکل غیر منطقی حکومت مورد نظر او را با استبداد سنتی شاهان ایران مقایسه می کنند و با سفسطه گری نتیجه می گیرند که جمهوری «تنها» آلترناتیو حکومت اسلامی است در حالی که یک نظام پادشاهی پارلمانی از نظر محتوایی هیچ تفاوتی با یک نظام جمهوری سکولار ندارد تنها با یک تفاوت و آن اینکه در نظام پادشاهی پارلمانی، پادشاه نماد وحدت اقوام ایران است و نقشی کاملا نمادین و تشریفاتی دارد در حالی که در سیستم جمهوری نماد خاصی برای اتحاد تیره های ایرانی وجود ندارد.
جالب این است همه گروه های سیاسی از انتخابات «آزاد» و «منصفانه» دفاع می کنند اما وقتی اسم رضا پهلوی به عنوان یک کاندیدا مانند «سایر» کاندیداها برده می شود، مصدقی ها و چپ ها و اصلاح طلبان، رضا پهلوی را دارای حقی برای کاندیدا شدن نمی دانند و با یادآوری برخی کاستی های عصر پهلوی از رضا پهلوی خواستار توضیح آن مسائل هستند! که بسیار شگفت انگیر و قابل تامل می نماید.
تفاوت چندانی ندارد که رضا پهلوی را آقا یا شاهزاده خطاب کنیم آن چه مهم است این است که او هم مانند سایر نیروهای سیاسی «حق» دارد خود و مرام سیاسی اش را به وزن کشی بگذارد وبه عنوان یک کاندیدا نظام سیاسی مورد علاقه خود را تبلیغ نماید و منتظر رای مردم باشد از سخنان او نیز می توان پی برد برای رضا پهلوی مهم ترین مساله نه تشکیل نظام پادشاهی بلکه استقرار دمکراسی است.
گمان می کنم زمان آن رسیده برای ساختن دمکراسی آینده در ایران از همین حالا مدارا و تکثرگرایی را تمرین کنیم و به جای حذف طرف مقابل با مخالف وارد گفتگوی انتقادی شویم.

۱۳۹۰/۰۶/۱۱

شناسایی مامور راهنمایی رانندگی در رشت که مزاحم نوامیس مردم است



سروان رحیم پور شخصی را که در این تصویر می بینید و این فرد در شهر رشت جز کادر راهنمایی و رانندگی است و اینکه او یک فرد بسیار ساده و بیسواد نیز میباشد که  در بین همکارانش هم معروف است.
اینکه او اینچنین خودرویی را که سرنشین ان یک زن است،متوقف میکند و ان خانم دلیل توقف را از او جویا میشود،دلیلش را بدحجابی میداند.
 در شرایط کنونی شهر رشت و خیابانهای فرسوده و قدیمی و ترافیکی که سالهاست شهر رشت را از لحاظ رفت و امد در خیابان و عبور و مرور دچار مشکل کرده است، ایا مامور راهنمایی رانندگی وقت ان را دارد که مزاحم نوامیس مردم شود انها را در وسط خیابان متوقف کند و از طریق بیسیم تقاضای جرثقیل کند که ماشین او را به پارکینگ نیروی انتظامی و حتما شخص مورد نظر را هم بازداشت و بعد هم جریمه و ......
ایا این مملکت کارش به جایی رسیده که شخص رحیم پور در ان مامور به اجرای طرح اسیب شناسی اسلامی شده و به روسری و نوع لباس مردم توجه کند و انها را متوقف و تحویل نیروهای امنیتی دهد؟
جناب اقای رحیم پور،تو که ادم ساده و اگه خیلی خودمانی بگویم اهل دل بودی،چی شد که دستورالعمل توقف نوامیس مردم را اجرا میکنی به دلیل نوع پوشش انها؟ اقای رحیم پور در این دنیا هستند کسانی که هنوز بتوانند ازادانه بنویسند و شاید فکرش را هم نکنی که کسی از این سر دنیا فیلمت را ببیند  و تو را بشناسد که بخواهد به دیگران هم اعلام کند که این اقای رحیم پور خودش این کاره بوده و زیاد چشمش دنبال ناموس دیگران بوده چطور شده که الان با بد حجابی مبارزه میکنه؟
البته این مورد را گفتم فقط جهت اطلاع دیگر همکارانت که عده زیادی از انها را به خوبی میشناسم،که این تصاویر از انها هم پخش خواهد شد و مورد شناسایی دیگران هستند.
باید از شخصی که این فیلم را ظبط نمود تشکر کرد و نکته جالب که مردم رشت با همان لهجه شیرینشان اعلام ازجار میکردند از حرکت این ماموران و یاد اور میشدند که بدحجابی چه ربطی به رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی دارد؟
البته انتقادی هم که وجود دارد اینکه چرا مردم نمیتوانند در این لحظات حساس به هموطنان خود کمک کنند و جلوی دو تا مامور راهنمایی رانندگی ایستادگی کنند تا درس عبرت بگیرند؟